Elektrik kabloları yeraltına alınıyor
İzmir’in Güzelbahçe ilçesinde yaşayan vatandaşların rüzgarlı ve
yağışlı havalarda, sık sık kopan elektrik tellerinin yeraltına
alınması isteklerini ilk olarak 2010 Mayıs, ikincisini 2010 Ekim,
son kez de 2011 Mayıs ayında köşemizde dile getirmiştik. Israrlı
yazılarımız sonunda GEDİZ Elektrik Dağıtım A.Ş yetkilileri,
Güzelbahçelilerin bu isteklerini programa aldıklarını ve ödenek
temini ile birlikte soruna çözüm üreteceklerini bildirmişlerdi. Bu
istek 2012 yılı başında başlatıldı. Köşemizi arayan Güzelbahçeliler,
“İlçemizde özelikle kış aylarında yağan her yağışta ve esen her
rüzgarda elektrik direklerindeki teller kopuyor ve saatlerce
elektriksiz kalıyorduk. İzmir’deki tüm basın kurumlarını aradık. Siz
de ‘Ölüm tehlikesi saçan elektrik kabloları yeraltına alınsın’
başlığı ile isteğimizi dile getirdiniz. GEDİZ Elektrik Dağıtım A.Ş.
bu yıl başında çalışmaları başlattı” dediler ve sözlerini şöyle
sürdürdüler:
Teşekkür yağdı
“Narlıdere Ege Ordusu Komutanlığı’ndan itibaren Güzelbahçe’nin
sahilindeki elektrik direklerindeki kablolar Urla Zeytinalan’a kadar
yeraltına alınıyor. Çalışanlar yağmur-çamur ve gece-gündüz demeden,
yoğun kış şartlarına rağmen elektrik kablolarını yeraltına alma
çalışmalarını sürdürüyorlar. İlçemiz elektrik kesintilerinden
kurtulacağı gibi, rüzgarlı ve yağışlı havalarda yaşadığımız korku ve
endişeden de kurtulacağız. GEDİZ Elektrik Dağıtım A.Ş yetkilileri
ile Milliyet Ege’ye teşekkür ediyoruz.”
Bir teşekkür de Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce’den geldi.
Başkan İnce de, “Fırtınalı ve yağışlı günlerde özellikle sahil
bölgesindeki elektrik telleri kopuyor ve ilçemiz halkı elektriksiz
kalıyordu. Bu çalışma ile halkımız büyük bir sıkıntıdan kurtuluyor.
GEDİZ Elektrik Dağıtım A.Ş. yetkililerine, Milliyet Ege’ye ve emeği
geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
NARLIDERELİLERİN İSYANINA İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN CEVAP
GELDİ
Gürler Caddesi’ndeki iş 6 Mart 2012’de bitecek
17 Şubat 2012 Cuma günkü köşemizde, “Narlıdere bu pislik ve
rezillikten ne zaman kurtulacak? Sahilevleri lağım kokuyor” başlıklı
yazımızda İzmir Körfezi’nin en güzel seyir noktaları arasında
bulunan Narlıdere Sahilevleri’nde yaşayanların isyan noktasına
geldikleri konuyu dile getirmiştik. Narlıdere Gürler Caddesi ve
çevresinde kanalizasyon işini yapan yüklenici firmanın düzensiz
çalıştığını ve semtin lağım koktuğunu aktarmıştık. İzmir Büyükşehir
Belediyesi Narlıderelilerin şikayetini yerinde inceledikten sonra
aşağıdaki cevap yazısını köşemize gönderdi. Aynen aktarıyorum:
“Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü ’nün Narlıdere Gürler
Caddesi’ndeki kanalizasyon şebekesi hat yapım işi devam etmektedir.
Denize pis su akmıyor
Yazınızdan sonra 18 Şubat 2012 tarihinde yerinde tetkikler yapılmış
olup ve bu iş kapsamında herhangi bir kanalizasyon atığının
denize/kıyıya boşalmadığı belirlenmiştir. Sahilevleri Gürler
Caddesi’ndeki çalışmalar kapsamında; caddeden geçen otobüs
güzergahının kaldırılması için zorunlu ve yasal olarak alınması
gereken trafik düzenleme ve UKOME kararlarından dolayı, iş bitim
tarihi 6 Mart 2012 olarak belirlenmiştir. İZSU ekipleri bölgede,
deniz seviyesinin 3 metre altında 11 motopomp ile zor şartlarda
çalışmalarını devam ettirmekte ve günde yaklaşık 15-20 imalatı
tamamlamaktadır. Çalışmaların öngörülen sürede bitmesi ve gerekli
bağlantıların yapılması için ekipler yoğun çalışmaktadır.”
KEMERALTI BEYLER SOKAKLAR HİZMET BEKLİYOR
Yağışlardan sonra su içinde kalıyoruz
Bu sözler İzmir’in tarihi Kemeraltı Çarşısı’nın Beyler
sokaklarındaki esnaf okurlarımıza ait. Bakın ne diyorlar:
“Büyükşehir Belediyesi Anafartalar Caddesi’ndeki binalara giydirme
yaparak çarşıyı tarihi dokusuna kavuşturuyor. Teşekkür ediyoruz.
Ancak, Anafartalar Caddesi’ne bağlantılı sokaklara hiçbir hizmet
getirilmiyor. Özellikle 1., 2. ve 3. Beyler sokaklara hiç hizmet
getirilmiyor. Sokaklarımız 25-30 yıl önceyle aynı. Sorunlar da aynı.
Bu sokaklar üstelik çarşının en gözde sokakları. Kemeraltı demek
sadece Anafartalar Caddesi değil. Hizmet varsa her tarafa eşit
getirilmeli. Arka sokaklar delik deşik. Mazgallar tıkalı ve çok
yerde yok. Çöp alınmıyor. İşportacılar bu sokaklarda gizleniyor.”
Bu cana sahip çıkar mısınız?
Duyarlı bir okurumuz İzmir Doğal Yaşam Parkı ziyaretinde çekmiş bu
fotoyu ve gazetelere servis etmiş. Bir görevli, uzun zamandır bu
canın oralarda olduğunu ama kimsenin ilgilenmediğini söylemiş
okurumuza. Okurumuz, “Bu canı bulacak ilgilenebilecek İzmir’den
birilerine ulaşmak için lütfen yardım edin” diyor.
Askeri Hastane’de uzman doktor yok
Bu şikayeti okurumuz Levent Yalım yaptı. Okurumuz, “İzmir’de
oturuyorum. Askeri Hastane’de uzman doktor olmadığı için kan pıhtısı
teşhisi konulan asker adayı oğlum İstanbul Gata’ya sevk edildi. 2
kişi İstanbul’a gittik. Oğluma anjiyo yaptılar ve stent takıldı.
Sadece ben değil Ege Bölgesi’nden bir çok vatandaş GATA’ya sevk
edilmişti. İzmir ‘Askere gidemez’ raporu veremediği için halk bu
sıkıntıyı çekiyor. Bu işlem yılda iki kez yaşanıyor” dedi ve
önerisini şöyle dile getirdi: “Bu işlemler İzmir ve Ege’nin diğer
illerinde aynı. Askere sevk yapılacağı zaman Genel Kurmay Başkanlığı
veya Sağlık Bakanlığı İzmir Askeri Hastanesi’ne uzman doktorlar
gönderse vatandaş git gel yapıp rezil olmasa olmaz mı?”
Aydınlatmalar üç aydır arızalı
Çiğli Evka-5 Mahallesi sakinlerinden Fikret Oruk ve Alpaslan Çetin,
“Üç aydır sokak aydınlatmalarımız yanmıyor. 2766 numaralı trafoya
bağlı olan 8930, 8930/1-2 ve 3 sokaklardaki aydınlatmalar arızalı.
Sokak sakinleri olarak konuyu TEDAŞ ilgililerine ilettik.
Aydınlatmalarımız halen onarılmadı. Bu lambalar sık sık
arızalanıyor. Lambalarımızın uzun süreli çalışacak şekilde
yapılmasını istiyoruz”dediler.
Baz istasyonu istemiyoruz
Konak Çankaya Mahallesi İnönü Caddesi Hakimevleri Tibaş Apartmanı
No: 370 önünde baz istasyonu kurulmasını istemeyen vatandaşlar,
“Buna kim izin verdi bilmiyoruz ama yetkililerin bu olaya el
koymalarını istiyoruz. Bu konuda tüm yetkililere baz istasyonunun
kurulmaması için istekte bulunduk. Belediye başkanımızın ilgisini
bekliyoruz. İstasyonu kaldırtana kadar mücadele edeceğiz ” diyorlar.
SORUNUNA SAHİP ÇIK
Sokağınızdaki, mahallenizdeki, kentinizdeki aksaklıkları ve
yaşamınızda karşılaştığınız sorunları sorumlulara duyurmak,
şikayetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulmalarını sağlamak
istiyorsanız, 0555-253 52 52 numaralı telefonumu 24 saat arayabilir;
ayrıca kemal.onderoglu@hotmail.com elektronik posta adresine
iletebilirsiniz.