Okulun yanına baz istasyonu kuruldu
Kurtuluş Mahallesi’ndeki Kurtuluş Fevzi Lütfü Karaosmanoğlu
İlköğretim Okulu’nun bahçe duvarının karşısındaki 2 katlı bir
binanın çatısına, geçen 23 Ekim gecesi bir GSM şirketi tarafından
baz istasyonu kuruldu.
Güneş enerjisi görünümü verilen baz istasyonunun okula çok yakın
olması velileri isyan ettirdi. Baz istasyonunun çocuklarının
sağlığına zarar vereceğinden endişe eden 50 kadar veli, okul
bahçesinde toplanıp, tepkilerini dile getirdi. Veliler, baz
istasyonunun kaldırılması için Kaymakamlığa verilmek üzere imza
kamyası da başlattı. Veliler, baz istasyonunu sökülmemesi halinde
çocuklarını okula göndermeyeceklerini de belirtti.
400 imza toplandı
Velilerden Dilek Boracı, şu ana kadar 400 imza topladıklarını
belirterek, “Baz istasyonunu geç farkettik. Ancak kaldırılması için
Kaymakamımıza ve gerekli mercilere sesimizi duyurmak için ne
gerekiyorsa yapacağız. Çocuklarımızı gerekirse okula
göndermeyeceğiz. Baz istasyonu 570 öğrencisi bulunan okula 20 metre
mesafede. Çocuklarımızın sağlığı ile oynamaya kimsenin hakkı yok”
dedi. Kurtuluş Mahallesi Muhtarı Ayhan Gezdir de baz istasyonunun
kaldırılması için gereken yasal işlemleri en kısa sürede
başlatacaklarını söyledi.
Mahalleli isyanda
Mahalle sakinlerinden MS hastası Merve Karakol (26) ise, “Vücudumun
bağışıklığı çok zayıf. Uzun yıllardır bir torba ilaçla ayakta
durmaya çalışıyorum. Evimin hemen yakınında kurulan baz
istasyonundan yayılan radyasyon benim için çok büyük felaket. 6-7
ayda bir ani ataklarım oluyor. Bu radyasyon ile bu atakların daha da
sıklaşacağını düşünüyorum” dedi.